Vintage parels in Amsterdam - Blogpost voor Opgemärkt


Het maken van kleding kost veel grondstoffen en energie. Daarom is het beter als je tweedehands kleding koopt. Vroeger had dit een geitenwollensokkenimago, tegenwoordig wordt het feilloos gewaardeerd. Ook steeds meer merken en labels maken gebruik van duurzame materialen en hebben respect voor het milieu. Eerlijke kleding is hip.

Helaas zijn de meeste vintage winkels door de enorme hype toegenomen qua prijs. Het wordt een zoektocht om wat betaalbare winkeltjes te vinden. Zeker in Amsterdam. De laatste tijd vermijd ik populaire shops het liefst. Ik vind het belachelijk om bijna meer voor een oud H&M jurkje te betalen dan de ooit oorspronkelijke winkelprijs. Dus besloot ik op zoek te gaan naar leuke betaalbare adresjes.

The End & Timemachine – Misschien bij velen van jullie al bekend, maar voor mij niet. Als je op zoek bent naar schoenen moet je hier zijn, maar ook hebben ze een leuke collectie van tweedehands kleding. Aan de overkant van The End zit Timemachine met échte vintage kleding. Waar? Nieuwe Hoogstraat 5/26

Bij Ons Vintage – Tweedehands merk- en merkloze kleding. Hier kun je terecht voor brocante kleding, schoenen en tassen. In deze winkel is alles gewassen en geselecteerd op basis van het decennium. Ze richten zich vooral op jaren '70, '80 kleding, hoewel je er soms ook stukken uit de jaren '60 kunt terugvinden. Waar? Reestraat 13

Things I Like, Things I Love – Toen ik een klein gedeelte van de collectie van deze concept store bij Hutspot zag, wilde ik graag meer weten van dit merk. Things I Like, Things I Love is een unieke combinatie van tweedehands, vintage, nieuwe kleding, customized items, interieur en hebbedingetjes. Niet heel goedkoop, maar stiekem heb ik toch iets gekocht. Alleen al binnen stappen geeft je een inspirerend gevoel. Waar? Jan Evertsenstraat 106, Ceintuurbaan 69
Bron: vogue.nl
Bis Vintage – Bij Bis Vintage staat kwaliteit voorop. Als je op zoek bent naar speciale betaalbare kleding moet je hier zijn. Hier vind je alles om je outfit net wat unieker te maken. Binnen heerst er een gezellig sfeer. Deze winkel bestaat uit drie delen: tweedehands vrouwenkleding, tweedehands schoenen en laarzen en tweedehands mannenkleding. Alles staat mooi opgesteld en in categorieën verdeeld. Waar? Sint Antoniesbreestraat 25a, 25b en 25d

Rataplan – Een heerlijke kringloopwinkel en tevens de grootste van Amsterdam. Er is bovendien een klein café waar je een kopje koffie kunt bestellen. Rataplan heeft een overzichtelijke opstelling van leuke kleding tot fraai serviesgoed, van zeldzame elpees en boeken tot gebruikte fietsen en beeld- en geluidsdragers als videorecorders, dvd-spelers, tv's en radio's. Huishoudelijke artikelen als wasmachines, drogers en tv’s worden ook volop aangeboden. Waar? Generatorstraat 10

City Record – Aangezien ik een muziekliefhebber ben kom ik geregeld bij platenzaak City Record. City Records is een kleine zelfstandige platenzaak in het centrum van Amsterdam. De winkel heeft een breed assortiment aan tweedehands vinyl met een grote keus aan verschillende muziekgenres. Waar? Geldersekade 100A 

Bron: cityrecordsamsterdam.com
 
Dit waren de resultaten aan het einde van mijn zoektocht. Hecht jij waarde aan eerlijke kleding? En is vintage een goede oplossing voor jou?
 
------------------------------------------------------

Een artikel wat ik heb gemaakt voor de blog van Opgemärkt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten